Walmark România

Români Frumoși, un proiect itinerant

Români Frumoși a ajuns în atenția publicului larg pe spații vaste de afișare outdoor, indoor (pasaje metrou), online si alte expuneri neconventionale. 

Proiectul cultural fotografic Români Frumoși a pornit de la o idee destul de vehiculată în ultimii ani în spațiul public, dar niciodată concretizată: aducerea în lumină a câtorva personalități românești care pot fi privite ca repere de performanță în domeniile pe care le reprezintă - de la muzică la istorie, de la film la cercetare științifică.

“PRIVEȘTE, CAPTEAZĂ, MEMOREAZĂ” este motto-ul care a alimentat demersul celor implicați cu resurse de energie creativă și perseverență de-a lungul celor doi ani scurși de la demararea proiectului, timp în care acesta a reușit să crească și să-și atragă susținători care să-l propage și să-l facă din ce în ce mai vizibil.  

 “Biografia unora din persoanele alese să facă parte din galeria de valori ne-a făcut să ne fie jenă că nu le cunoșteam”, scriau pe site-ul proiectului inițiatorii săi, la vremea la care faceau documentarea în urma căreia au fost aleși cei 29 de români care urmau să apară în galeria de valori.  

Matei Buță, fotograf freelancer pasionat de fotografia de portret, a gândit conceptul fotografic pentru fiecare subiect, captând în imagini memorabile scene care să-l surprindă cât mai sugestiv în mediul său de excelență. Unii, personalități al căror parcurs era demult în lumina reflectoarelor, alții, mai puțin sau deloc cunoscuți publicului larg, dar cu biografii demne de toată atenția, cum este, de pildă, doamna Hotopilă, o țesătoare maramureșană cunoscută la nivel internațional sau Crina Coco Popescu, alpinista care, la doar 17 ani, a inițiat deja 21 de expediții.

După ce, în 2012, portretele au fost împărțite în patru expoziții găzduite în librării din Constanța, Iași, Cluj și Timișoara, la începutul acestui an, cele 29 de fotografii s-au reunit în București, într-un vernisaj deschis publicului la Cărturești Verona. Tot la începutul anului, proiectul a atras susținerea companiei Walmark, parteneriat care a făcut posibilă translatarea expoziției în spațiul urban. Pasajul de la stația de metrou Unirii și clădirea din nordul capitalei cu cea mai mare suprafață de expunere outdoor sunt doar două din locurile unde cei 29 de români își spun poveștile. 

Cine sunt cei 29?

Anamaria Marincă, Christian Mititelu, Crina Coco Popescu, Cornel Sitar, Cosmin Bumbuț, Cristian Mandeal, Dan C. Mihăilescu, Dan Mircea Enescu, Dorin Prunariu, Gigi Căciuleanu, Ileana Hotopilă, Ioana Avădani, Ion Barbu, Ion Bruckner, Lucian Boia, Marina Chirca, Nicolae Bordașiu, Nicu Covaci, Oana Pellea, Petru Moga, Radu Deac, Echipa Națională de Spadă Feminin, Solomon Marcus, Ștefan Câlția, Stere Gulea, Victor Rebengiuc & Mariana Mihuț, Victoria Berbecaru, Vlad Simionescu şi Raluca Buzdugan, M.S. Regele Mihai și Regina Ana.

Crina “Coco” Popescu are 17 ani și este prima alpinistă din lume care a urcat pe cei mai înalți 7 vulcani de pe cele 7 continente. La 6 ani a făcut prima cucerire, Vârful Omu, iar de atunci au mai urmat 21 de expediții. Matei Buță a gândit un scenariu pentru o fotografie în care să surprindă pe deplin personalitatea și parcursul alpinistei.

Urmărește making-of-ul ședinței foto mai jos:

YouTube / makilex - via Iframely

Mai este loc, mai este timp pentru toți și pentru toate

Ionela Nicolau este Director de Marketing la Walmark România, companie care a făcut posibilă popularizarea proiectului Români Frumoși printr-o campanie sesizabilă de promovare . “Noi credem în România” este argumentul care a mobilizat susținerea unei cauze printr-un demers de factură rară, ce transcende tipicul strategiilor de marketing locale. 

Care a fost motivul care v-a convins să susțineți un proiect de fotografie printr-o campanie extinsă de promovare outdoor?

Ideea proiectului ne-a impresionat, Matei Buță ne-a convins, noi am căutat doar “mobilul”, și am găsit brandul MemoPlus – pentru că se adresează cu preponderență tinerilor. Către tineri am vrut să mergem, la ei am vrut să ajungem, dar nu am exclus ideea generalizării acestui proiect și înspre părinții acestor tineri. Expoziția lui Matei Buță “vorbește”despre câțiva români frumoși. Noi am vrut să “vorbim” despre aceeași idee. Aici ne-am întâlnit. Și ce bine că ne-am întâlnit, nu-i așa? Pentru că, prin talentul lui Matei și prin deschiderea noastră către astfel de proiecte, am dăruit societății românești imaginile unor oameni de valoare, români, contemporani, cu realizări extraordinare.

La cât se ridică bugetul care a acoperit producția materialelor expuse și închirierea spațiilor media?

Bugetul de promovare contează? Desigur, el este unul limitat. Nimeni nu lucrează cu bugete nelimitate. De aceea am și ales amplasamente vizibile, de impact – pentru a fi siguri ca ajungem în mintea dar mai ales în inimile oamenilor care vor privi aceste portrete. Walmark este leaderul suplimentelor alimentare în România, încă din anul 2005. Iar MemoPlus este unul dintre principalele branduri ale companiei. Suntem, în mod clar, cel mai mare investitor media în această piață (și aici vorbesc despre TV în principal), însă acest proiect nu are (deocamdată) o componentă media TV. Bugetul alocat acestei campanii este parte din bugetul de marketing al brandului MemoPlus.

Care este suprafața totală a spațiilor media alocate promovării proiectului?

Nu am calculat suprafața totală. Am încercat să găsim acele spații de impact de fiecare dată când am ales un amplasament sau altul. Spre exemplu, pasajul de la stația de metrou Unirii nu a fost folosit niciodată până acum sub forma unei galerii de artă sau de fotografie. În curând, vom expune într-un nou spațiu, la fel de neconvențional: patru dintre stâlpii de susținere ai unui pasaj vor spune poveștile acestor români frumoși. Însă proiectul și expunerea sa nu se termină aici. Vom continua să căutăm locații de impact, care să facă cunoscută publicului larg ideea proiectului. De aici am pornit această colaborare și, din punctul nostru de vedere, ea va continua să “prindă aripi” pe parcurs, pâna când ne vom atinge obiectivul, și anume acela de a promova adevaratele valori ale societății românești contemporane.

Ați selectat spațiile după anumite criterii?

Singurul criteriu a fost acela de a ajunge la oamenii de rând, oamenii care se uită la televizor și văd acolo așa-zisele modele, așa zisele VIP-uri, așa zisele repere ale societății noastre. Noi credem in România. În România sunt foarte mulți oameni care își văd de treaba lor, cu modestie, cu talent, cu perseverență, cu curaj; își urmează visele și muncesc pentru asta. Noi credem că astfel de oameni trebuie priviți și admirați, dar pentru ca acest lucru să se întâmple, ei trebuie să devină cunoscuți publicului, mai ales celui tânăr.

Au existat impuneri tehnice speciale legate de imprimarea imaginilor?

Tot ce ne-a interesat a fost să ne asigurăm ca ceea ce iese este de calitate: imaginea fotografiilor- negrul sa fie negru în print, mesh-urile să fie întinse bine de caătre alpiniști și așa mai departe. Oamenii aceștia, românii frumoși fotografiați de Matei Buță, merită această atenție la detalii. Nu puteam să nu fim atenți la aceste aspecte.

Cât va dura promovarea proiectului pe spațiile outdoor?

Nu are limite. Un astfel de proiect poate deveni o emblemă pentru un brand care se adresează tinerilor. Am început doar, însă, foarte probabil, vom continua pe tot parcursul acestui an și, dacă Matei va continua, la rândul său, să surprindă în fotografiile sale și alți români frumoși, vom fi la fel de deschiși în a continua acest proiect. Campania outdoor din principalele locații menționate (pod Băneasa, Timișoara, Brașov, Constanța) sunt doar o parte dintre aceștia. Mai este loc, mai este timp pentru toți și pentru toate.

Ce fel de feedback a generat campania?

Feedback-ul este, până acum, unul extrem de pozitiv, însă mai degrabă este unul calitativ (generat de așa numitul “word of mouth”). Am auzit oameni la metrou, în pasajul de la Unirii, vorbind la telefon cu alți prieteni: ”Trebuie să vii neapărat până aici! Trebuie să vezi ce se întâmplă! Nu îți pot explica în cuvinte.” Am văzut oameni care au venit până în pasaj doar pentru a vedea expoziția, nu pentru că mergeau cu metroul. Am primit sms-uri și telefoane la ore târzii în noapte din partea unor cunoscuți, aflați în trecere prin pasaj.

În România, outdoor-ul și efectele unei astfel de campanii nu se măsoară, după cum bine știm, așa cum se măsoară alte medii (TV, online, presa, radio etc). Însă evident, există alte metode de a măsura impactul unei astfel de campanii, și anume prin măsurarea unor indicatori legați de notorietatea campaniei, a brandului prin intermediul unei cercetări de piață, de preferat de tip cantitativ.

  •  Producția materialelor outdoor din campania Români Frumoși a fost asigurată de OMD România  
  •  Pentru realizarea materialelor OOH s-au folosit mesh de 330g/mp și autocolant removable. Suporturile au fost imprimate prin tehnologie UV pe un HP Scitex de 5m lăţime
  •  Imaginile expuse în spațiile indoor au fost imprimate cu ecosolvent. Echipamente folosite: HP Scitex și Mutoh 1604

Proiectul este promovat în capitală pe două dintre cele mai mari spații de expunere outdoor din România: podul Băneasa (2,000mp) și pasajul de la stația de metrou Unirii. Campania se derulează și în spații outdoor din Brașov, Constanța și Timișoara.

Comandă acum MemoPlus din magazinul online Walmark. Primești puncte de fidelitate pe care le poți transforma în reduceri și în plus livrăm fiecare comandă gratuit. Cu peste 151.000 de clienți mulțumiți, magazinul Walmark oferă acces direct și ușor la toată gama de produse Walmark.

Înapoi la noutăți

Alte știri Walmark