Walmark România

Sarcina și lupta cu kilogramele în plus

Spaima ca toate acele kilograme care se aduna in timpul celor noua luni nu o sa mai dispara reușește sa-și faca loc in sufletul oricarei femei.

Si eu am avut de luptat cu aceasta frica, dar, spre norocul meu, am reusit sa o indepartez punand accent pe alimentatia sanatoasa bazata pe calitate.

„La prima vedere, pare ciudat sa-ti faci griji legate de silueta atunci cand ramai insarcinata. Totuși, spaima ca toate acele kilograme care se aduna in timpul celor noua luni nu o sa mai dispara reușește sa-și faca loc in sufletul oricarei femei. Și credeti-ma ca nu e provocata de snobismul de a te incadra in niște tipare, ci este, pur și simplu, dorinta de a te simti bine in pielea ta… “.

Si eu am avut de luptat cu aceasta frica, dar, spre norocul meu, am reusit sa o indepartez. Cu putina hotarare, orice femeie poate scapa de grija surplusului de greutate, iar la cateva luni de la nastere chiar sa-si recastige supletea de odinioara. Eu, una, am reusit sa o fac in trei pasi simpli.

Intai, am avut grija sa nu ma ingras prea mult, pentru ca stiam ca o sa-mi fie foarte greu sa scap de surplusul de kilograme. Iar asta am facut-o punand accent pe alimentatia sanatoasa, bazata pe calitate si nu pe cantitate. De fapt, orice doctor iti poate spune ca, in primul trimestru de sarcina, organismul tau are nevoie de doar o suta de calorii in plus pe zi, exact cat un fruct, fata de perioada de dinainte de a ramane gravida. Abia din trimestrul al doilea trebuie sa adaugi meselor tale obisnuite in jur de 2000 de calorii pe zi. Mai exact, echivalentul unui fruct si al unei portii de cereale.

Al doilea pas a fost sa am grija de tonusul organismului meu. Contrar prejudecatilor, exercitiile usoare, mai ales gimnastica medicala, se pot dovedi in timpul sarcinii chiar foarte utile, atat pentru mama, cat si pentru fat. Dar inainte de a te apuca de ele consulta-ti doctorul, pentru a afla cum poate influenta efortul depus sarcina. Daca in primul trimestru gimnastica poate dauna, din al doilea ea te poate ajuta foarte mult. Apoi,dupa ce primesti aprobarea medicului, exercitiile Kegel, gimnastica posturala, pentru respiratie sau de relaxare, pot deveni prietenele tale. Iti vor pastra tonusul muscular, te vor scapa de durerile de spate ce apar odata cu cresterea burticii, vor ajuta la oxigenarea fatului si, in cazul in care alegi sa nasti pe cale naturala, te vor sustine sa faci fata mult mai usor durerilor. Iar daca nu-ti gasesti motivatia sale faci singura acasa, poti apela oricand, gratuit, la sprijinul unui curs de educatie prenatala.

In fine, al treilea pas, care pe mine m-a readus la silueta de odinioara, a fost ca dupa nastere sa am rabdare. Am refuzat o dieta drastica, pentru ca in general toate acele kilograme adunate pot sa dispara doar cu ajutorul alaptarii. Pentru a fi sigura ca se vor desprinde de mine, mi-am ajutat organismul facand putina miscare dimineata, pentru ca e perioada cea mai buna pentru arderea grasimilor. Apoi, noptile de garda la patul bebelusului si plimbarile dese cu acesta si-au lasat si ele amprenta. Toata atentia pe care bebelusul tau o necesita in aceasta perioada consuma rezerve masive de energie, iar kilogramele o sa dispara vazand cu ochii. Eu, in cateva luni, axandu-ma pe un stil de viata sanatos, am revenit la formele de altadata. E chiar usor. Trebuie doar sa ai grija de sanatatea ta si a sarcinii tale si organismul te va rasplati. Iar astfel vei avea ocazia sa te concentrezi exclusiv pe fericirea pe care puiul tau o sa ti-o aduca in suflet."

Bianca, Bucuresti, 26 de ani

Pentru sanatatea sarcinii

Acidul folic administrat inainte de momentul conceptiei si in timpul sarcinii reduce riscul nasterii unui copil cu malformatii congenitale, care pot afecta creierul si coloana vertebrala. In plus, acidul folic joaca un rol important in mentinerea sanatatii cardiovasculare si in formarea de noi celule.

Cursuri de educație prenatala

Fie ca ești la prima sarcina și vrei sa inveti totul despre meseria de mamica, fie ca vrei sa descoperi cum poate partenerul tau sa aiba un rol activ in aceste noua luni, n-ar trebui sa ignore cursurile de educatie prenatala. Multe dintre ele gratuite, acestea iti vor raspunde la toate intrebarile legate de viitorul tau rol de mama. Iata unde poti gasi cateva dintre ele:www.mamicafarafrica.rowww.lamaze.rowww.cuibulberzelor.rowww.educatieprenatala.ro  

Idei sanatoase:

  • Pentru a-i asigura fatului toata hrana de care are nevoie, mesele gravidei trebuie sa contina obligatoriu carne, pește, cereale și oua, pentru a suplini necesarul de proteine și de lapte pentru necesarul de calciu.
  • Pofta de dulciuri poate fi combatuta cu miere de albine sau fructe proaspete.
  • Pentru o dezvoltare sanatoasa, fatul are nevoie de acid folic, o vitamina esentiala acestuia.

MATERIAL INFORMATIV DESTINAT PERSONALULUI MEDICAL                   

Înapoi la noutăți

Alte știri Walmark