Apel gratuit: 0800 800 279
Lista de dorinţe este goală

Cum funcţionează?

  • Descoperă pe site-ul nostru cele mai potrivite produse pentru tine şi familia ta
  • Adaugă-le în lista ta de produse
  • După ce finalizezi de adăugat în listă toate produsele de care ai nevoie, accesează magazinul online partener de unde poţi alege cantitatea și finaliza comanda.

Lista ta de produse este goală. Descoperă produsele noastre şi alege cele mai potrivite soluţii pentru a-ţi susţine sănătatea.

5 sfaturi pentru un spate relaxat

5 sfaturi pentru un spate relaxat
Sincer, câte ore stați jos, fie la muncă, fie cu o carte în mână sau în fața televizorului?  Și cât de multe exerciții fizice active faceți? Statul mult jos la muncă, fără să vă deplasați, poate să ducă la diferite probleme de sănătate, iar durerile de spate sunt primele dintre acestea. În plus, spatele cocoșat nu a făcut pe nimeni atractiv. Cea mai afectată de această poziție șezând pentru o perioadă îndelungată este coloana vertebrală. În mod similar, este afectată de orice poziție fixă însoțită de o postură incorectă a corpului. Și de multe ori realizăm că ceva nu este în regulă doar atunci când suntem afectați de o durere serioasă de spate sau cap. Ați dori să știți cum să mențineți o poziție corectă a coloanei vertebrale și să preveniți durerile de spate? Citiți cele 5 sfaturi ale noastre; atât dumneavoastră, cât și spatele vă veți simți mai bine.

1) Poziția corectă este alfa și omega - nu uitați acest lucru la muncă
Nici cel mai bun sfat din lume nu poate să producă efecte dacă nu acordați atenție poziției corecte a corpului. Poziția sa ar trebui să fie întotdeauna simetrică. Nu stați picior peste picior, nu vă aplecați într-o parte, nu stați cocoșați, nu stați cu capul adâncit între umeri. Atunci când lucrați la computer, asigurați-vă că monitorul este așezat într-o poziție corectă - marginea de sus a acestuia ar trebui să fie la nivelul ochilor. Poziția adecvată a mâinii este, de asemenea, importantă. Folosiți un suport, acesta poate să prevină suprasolicitarea spatelui, dar și sindromul de tunel carpian.

folosirea-tastaturii.jpg

Greșeala clasică este folosirea tastaturii cu piciorușele ridicate. De multe ori nu realizăm că din cauza acestora trebuie să îndoim și mai mult încheieturile. Deci, jos cu piciorușele tastaturii!

folosirea-tastaturii-2.jpg

Dacă este posibil, modificați-vă poziția, lucrați stând jos și în picioare. Dați telefoane stând în picioare sau faceți exerciții pe bicicleta medicinală atunci când vă uitați la televizor.

Încercați să înlocuiți scaunul cu o minge gonflabilă, cel puțin o oră pe zi. Nu va permite mușchilor să se relaxeze și deoarece trebuie să vă mențineți constant echilibrul, vă veți întări mușchii spatelui și cei principali ai corpului. Mingea de fitness este un alt accesoriu bun - o minge mai mică folosită la gimnastică care este pusă între spătar și scapulele umerilor. Nu umflați complet mingea, nu trebuie să vă apese prea tare, însă nu ar trebui să fie nici prea moale. Vă va ajuta să mențineți poziția ideală fără să fie nevoie să îi acordați prea multă atenție. Și dacă tindeți să vă cocoșați și să vă aplecați spre monitor fără să vă puteți controla, puteți chiar să introduceți mingea între dumneavoastră și marginea mesei, ceea ce va ajuta la menținerea distanței potrivite față de monitor.

2) Folosiți orice oportunitate pentru a vă mișca corpul
Oferiți corpului ceea ce își dorește și sigur vă va mulțumi. În loc să chemați pe cineva din partea cealaltă a casei, ridicați-vă și spuneți-i singuri. Coborâți înainte cu o stație din tramvai și mergeți pe jos. Folosiți oportunitatea de a urca pe scări în loc de a lua liftul. Și atunci când stați jos, nu stați ficși, nemișcați. Schimbările frecvente de poziție vă ajută să nu vă amorțească spatele și să nu aveți crampe musculare. Nu este nimic rău în a munci intens și a uita de lumea din jur, dar aceasta nu ar trebui să vă împiedice să mergeți la toaletă, să vă întindeți atunci când faceți cafeaua sau udați florile. Nu mai comandați mâncarea acasă și ieșiți să o cumpărați singuri. Vă veți limpezi mintea și veți întinde mușchii în același timp.  

3) Faceți exerciții oriunde

faceti-exercitii-oriunde.gif
Dacă petreceți mult timp stând jos, este bine să vă ridicați și să vă mișcați o dată la treizeci de minute. Rotiți mâinile cu palmele înspre în afară (începeți cu mâinile paralel cu corpul și mișcați-le în sus spre plafon) și aplecați-vă peste scaun, adică opus față de poziția în care lucrați de obicei. Nu uitați să respirați sau de colegul care stă în spatele dumneavoastră. Respirați din partea de jos a pieptului.

Dacă suferiți de dureri în partea inferioară a spatelui, mingea de fitness poate să vă ajute. Stați pe ea și trasați cercuri mari cu tot corpul. Aceasta va relaxa pelvisul și veți scăpa de durerea din partea de jos a spatelui. Nu uitați să schimbați direcția de câteva ori. Atunci când vă ridicați de pe minge, încrucișați mâinile la spate și atunci când respirați, aplecați-vă ușor în spate, ca și cum v-ați lăsa pe palme. Rămâneți în această poziție, respirând ușor și întinzându-vă. Ați încercat să vă întindeți pe o minge de fitness? Vă recomandăm să o faceți, deoarece nimic altceva nu vă întinde spatele atât de bine.

Atunci când vă întindeți, nu uitați de gât care de multe ori este tensionat. Nu uitați de acest lucru atunci când vă uitați la monitor de la 20 cm. Înclinați capul într-o parte, apoi în cealaltă sau în față, spre genunchi. Nu faceți mișcări bruște, doar încete și line. Aveți grijă să nu vă loviți! Nu ezitați să vă prindeți mâinile în spatele capului și să vă împingeți capul în ele.

4) Corpul și mintea reprezintă un tot
Cunoașteți probabil fraza „cară multe în spate”. Starea spatelui dumneavoastră influențează și starea psihică. Durerile de spate pot să reprezinte și o caracteristică mentală. Emoțiile negative, stresul și solicitările musculare pot să influențeze spatele. În special stresul influențează respiratul și tonusul muscular care, împreună cu suprasolicitarea spatelui pot să ducă la boli cronice. Din când în când, verificați felul în care respirați. Acesta ar trebui să fie relaxat și continuu. Atunci când sunteți stresați, de multe ori respirați neregulat sau vă țineți respirația și astfel este împiedicată buna circulație a sângelui în mușchi - inclusiv în cei ai spatelui. Deci, nu vă panicați, luați-o încet.

aplicatiile-mobile.jpg5) Aplicațiile mobile, ajutorul modern
Dacă de multe ori sunteți prins în ceea ce faceți și uitați să schimbați poziția corpului, există diferite aplicații mobile inteligente care pot să vă ajute. Utilizând datele pe care le introduceți, acestea pot să vă alerteze dacă ați petrecut prea mult timp șezând, să numere pașii pe care îi parcurgeți și să sugereze opțiuni de a vă întinde repede spatele. Ați fixat vreodată alarma la muncă să vă reamintească să luați o gustare?

 
Înapoi la toate articolele

Cele mai populare articole