Apel gratuit: 0800 800 279
Lista de dorinţe este goală

Cum funcţionează?

  • Descoperă pe site-ul nostru cele mai potrivite produse pentru tine şi familia ta
  • Adaugă-le în lista ta de produse
  • După ce finalizezi de adăugat în listă toate produsele de care ai nevoie, accesează magazinul online partener de unde poţi alege cantitatea și finaliza comanda.

Lista ta de produse este goală. Descoperă produsele noastre şi alege cele mai potrivite soluţii pentru a-ţi susţine sănătatea.

De ce are nevoie corpul nostru de proteine și, de fapt, în ce cantitate?

De ce are nevoie corpul nostru de proteine și, de fapt, în ce cantitate?
Moda dietelor cu un conținut ridicat de proteine a cucerit lumea. Corpul nostru pur și simplu nu poate să funcționeze corespunzător dacă nu are suficiente proteine. De ce avem nevoie de ele și cum să ne asigurăm că în dieta noastră există o cantitate suficientă de proteine?

Proteinele joacă multe roluri importante în corpul nostru. Cea mai mare parte din activitate o desfășoară în celule și sunt necesare pentru structura, funcționarea și reglarea țesuturilor și organelor corpului. Aportul lor alimentar este de aceea absolut esențial. Proteinele aparțin grupului așa-numiților macronutrienți, ca și lipidele și zaharurile. Avantajul proteinelor este că diminuează creșterea nivelului glicemiei. De fapt, aceasta înseamnă că, după ce mâncați, veți avea mai mult timp senzația de sațietate.

proteine-1.jpg
Sursele de proteine sunt atât vegetale, cât și animale. Ideal este să combinați cele două surse, aproximativ în aceeași proporție, deoarece sursele din plante și animale sunt complementare și valoarea biologică pentru organism este mai mare atunci când sunt combinate. Sursele de proteină animală includ carnea, peștele, fructele de mare, ouăle, laptele și produsele lactate (în special cașul și iaurtul sunt bogate în proteine). Printre sursele de proteină vegetală includem soia și produsele din soia, precum tofu și tempeh, boabele de leguminoase (linte, fasole, năut, edamame), mugurii, nucile (în special migdale, caju și fistic), semințele (floarea soarelui, dovleac, susan și mac), ciupercile, quinoa, înlocuitorii de carne precum seitan, laptele vegetal, algele proaspete precum spirulina și chlorella și unele tipuri de legume precum mazăre, broccoli sau spanac. Nu numai vegetarienii, dar și veganii pot să își crească aportul de proteine cu pudre proteice adăugate în budinci, iaurt sau shake. De exemplu, semințele de cânepă sunt bogate în proteine și atunci când adăugați pudră proteică de cânepă în smoothie, obțineți o gustare hrănitoare și bogată în proteine. Aveți grijă să alegeți numai produse din surse naturale și de cea mai bună calitate - organice și crude.

proteine-2.jpg
Tempeh

Aportul minim zilnic de proteine se consideră a fi de 0,6 g la 1 kg de greutate corporală cu un aport optim variind între 0,8 la 1 g pe kg de greutate corporală. O regulă simplă care să vă ajute să introduceți suficiente proteine în dietă este să consumați proteine la fiecare masă. Pentru o absorbție mai ușoară a proteinelor, este de preferat să consumați numai un tip de proteină la fiecare masă. În același timp, alternați sursele și folosiți o sursă diferită de proteine pentru a doua masă din zi și o alta pentru a treia. De exemplu, dacă aveți un produs lactat la micul dejun, la prânz ar trebui să optați pentru carne, pește, legume sau ouă și la cină pentru tofu, tempeh, muguri sau semințe. Variați întotdeauna și consumați cantități mari de legume împreună cu proteinele. În special legumele verzi și cu frunze închise la culoare vor fi întotdeauna benefice pentru organismul dumneavoastră.
Înapoi la toate articolele

Cele mai populare articole